Košarica

Customer Login

Lost password?

View your shopping cart

Knjige

pinter_blijeda_sjecanja_web2014

Pinter, Tomislav

Blijeda sjećanja

Upit

Opis proizvoda

Autobiografija našeg najvećeg filmskog snimatelja Tomislava Pintera (1926-2008) živa su sjećanja na jedan buran i izniman život. Ali i više od toga. Njegova sjećanja su veliki prilog povijesti hrvatske i jugoslavenske kinematografije, kao i one nakon devedesetih u Hrvatskoj i Sloveniji. Jer, Tomislav Pinter je kao snimatelj potpisao tako velike filmove kao što su Breza, Rondo, Sakupljači perja, Tri, Samo jednom se ljubi, ali i spektakle poput Neretve, Sutjeske ili Dvanaest žigosanih. Ova knjiga pripovijeda o svemu tome: od skromnog naukovanja u zagrebačkom Jadran filmu nakon 1945. godine — ali već tada i o susretu s velikanima poput Oktavijana Miletića — pa do samog vrha svjetske filmske umjetnosti: tijesne suradnje s redateljima poput Orsona Wellesa i Arnea Mattssona.

Upit

Recenzije

Još nema recenzija.

Budite prvi koji će recenzirati proizvod “Blijeda sjećanja”

Detalji

  • ISBN : 978-953-188-315-3
  • Broj stranica : 334
  • Uvez : tvrdi, ilustrirano, 13 x 20 cm
  • Izdavač : Durieux, Zagreb 2010.
  • Cijena s PDV–om : 180,00 kn

O autoru

Author

Tomislava Pintera — legendarnog Piću — s pravom se držalo najdarovitijim direktorom fotografije s prostora bivše Jugoslavije; surađujući s brojnim domaćim i stranim režiserima, relativno je brzo sazrio u autonomnu autorsku ličnost doraslu vodećim imenima hrvatskog filma kao što su: Miletić, Golik, Bauer, Babaja, Vukotić, Tadić, Berković, Mimica i dr. No, trebalo je proći dosta vremena pa da se shvati kako je Pinter kudikamo više od osobe koja, gonjena snagom svojih radnih i kreativnih potencijala, intuitivno zaodijeva filmove različitih htijenja i stilova u slikovno prikladne strukture; oni koji su imali tu sreću da, za njegovih rijetkih predaha između dva snimanja, s njime vode razgovore o stvarima filma, a posebno o snimateljskom dijelu filmskog posla, bili su u pravilu fascinirani njegovom enciklopedijskom širinom u poznavanju, razumijevanju i dojmljivu tumačenju kamere kao alatke koja — u rukama maštovita autora — umije oblikovati i najzačudnije autonomne svjetove.