Košarica

Customer Login

Lost password?

View your shopping cart

Knjige

STADELMANN_web2014

Magris, Claudio

Stadelmann

50.00 Kn

Dramska umjetnost

Upit

Opis proizvoda

Prevela Ljiljana Avirović

“Dva čovjeka živjela su jedan uz drugog, a u dvije potpuno različite stvarnosti; u istom prostoru doticala su se dva svijeta – koja se nisu prepoznavala. Između Goethea i Stadelmanna stajala je prepreka: ono što je za prvog bila prozirna koprena, za drugog je bila čelična ograda sa sedam brava.
Goethe proučava i otkriva stvari, skida koprene, razgrće zastrto, pronalazi značenja, stvara smisao – postajući imanentan stvorenom. I ne drži svoja otkrića u posvećenom krugu, dobrohotno ih nudi Stadelmannu. A ovaj pruža ruke, uzima ih, ali mu neprocjenjivo blago curi kroz prste i pretvara se u bezvrijedni prah. Zašto, kako? Goethe je mislio i pisao o Faustu, a kraj sebe je imao anti–Fausta – raspršenog čovjeka bez vizija, kojemu je sve zastrto, ni junaka ni mučenika – koji nije imao ni Boga na tjemenu, ni Lucifera na ramenu. Samo se znao čuditi ljepoti i neobjašnjivosti stvari, a najviše nepojmljivom Goetheovu biću, prateći ga kao sjena, ne vidjevši gospodarevo nadahnuće iz svoje zemaljske vizure, nimalo svjestan da je pred njim nad–Faust, veliki meštar i mag, dobar i sa vragom i sa anđelima, izmiren sa svim suprotnostima svijeta, Donjeg i Gornjeg: Bog koji se spusti i uzleti kad poželi, čovjek koji uzleti i vrati se kad mu se prohtije.
On je samo Sjena nekome tko čvrsto stoji i ide prema Suncu, tko mu svjedoči da ono postoji, tko mu pokazuje stvari u kojima se Sunce odražava, čaroliju zarobljene svjetlosti u zemaljskim predmetima. I oduševljen je Stadelmann odsjajima Sunca u mineralima, ogrlicama, svijećnjacima, zlatu, ledenim čipkama, a tek suncem u čaši vina! Očaravajuće i zanosno! No, za Stadelmanna je sve to jedno neodgonetljivo pismo: on vidi samo svjetlucanje, slike, boje, pokrete, detalje: cjeline i principe ne domašuje, i Goethe mu u tome ne može pomoći, jer se Dar Viđenja naučiti ne može.
I ljude je, kao i kamenje, Goethe držao u ruci, studirao i proučavao, pa odlagao i odbacivao. Stadelmann nije mogao shvatiti da su za Goethea i drhtave djevojke bile samo pojedinačni mineralni primjerci, koji su kristalizirali u različitim kemijskim sustavima. Nisu važni ni ljudi, ni kamenje, nego Supstancije, a svaka od dalekih zvijezda na nebu Goetheu je bliža od nekog Stadelmanna ili Lori, jer samo trajna bića daju istinske zakone i nadahnuća. Za Goethea su stvarne samo ideje, za Stadelmanna su važni samo ljudi.” (Tatjana Šuput–Raponja, u programu predstave Splitskog HNK-a)

Upit

Recenzije

Još nema recenzija.

Budite prvi koji će recenzirati proizvod “Stadelmann”

Detalji

  • ISBN : 953-188-006-9
  • Broj stranica : 66
  • Uvez : meki, 13 x 20 cm
  • Izdavač : Durieux, Zagreb 1995.
  • Cijena s PDV–om : 50,00 kn

O autoru

Author

Claudio Magris rođen je u Trstu 1939. godine. Nakon što je predavao u Torinu, postao je profesor tršćanskog sveučilišta. Piše za brojne talijanske novine i časopise. Objavio je knjige: Lontano da dove (1971), Dietro le parole (1978), Itaca e oltre (1982), Illazioni su una sciabola (1984; Nagađanja o sablji, GzH, Zagreb 1989, pogovor Aleksandar Flaker), L’anello di Clarisse (1984), Danubio (1986; Dunav, GzH, Zagreb 1988), Stadelmann (1988; Durieux 1995, izvedba HNK Split 1992, redatelj Robert Raponja), Un altro mare (1991; Jedno drugo more, Durieux 1993), Il conde (1993), Le voci (1994, 1996) i Mikrokozmi 2001.