Košarica

Customer Login

Lost password?

View your shopping cart

Knjige

SEDAM KOMEDIJA_web2014

Goldoni, Carlo

Sedam komedija

Nedostupno

Dramska umjetnost

Opis proizvoda

S talijanskog preveo Frano Čale

Lukava udovica • Kafetarija • Feudalac • Zaljubljenici • Gospar Tomo Brontulalo • Magnet srdaca • Dalmatinka

“… Zajedničko je svim uvrštenim komedijama (…) to što su ili nadahnute hrvatskim temama, kao Magnet srdaca (La Calamita de’ cuori), gdje je u središtu radnje lijepa Dubrovkinja, i Dalmatinka (La Dalmatina), u kojoj se veliča čestitost i hrabrost naših ljudi, ili su postale »našim« komedijama zahvaljujući dubrovačkim adaptacijama, kao Kafetarija (La Bottega del caffe) i Gospar Tomo Brontulalo (Sior Todero Brontolon). Tri preostale nespomenute komedije mogu se iz golema opusa autorova izdvojiti po nekim izrazitim specifičnostima. Lukava udovica (La Vedova scaltra) ima poseban udio u povijesti Goldonieva teatra, jer je jedna od prvih komedija karaktera i označila je definitivnu pobjedu Goldonieve kazališne reforme. Feudalac je takođe po nečemu izniman: u tom djelu ne prevladava samo vedar smiješak dobroćudnog autora, nego on u otporu seljaka prema feudalcu očituje i stanovite manje uobičajene crte »revolucionarnosti« (…) koje su privlačile pozornost sociološki usmjerene kritike. Zaljubljenici (Gl’Innamorati), napokon, pripadaju poznatijim komedijama među najboljim Goldonievim djelima…” (Frano Čale, iz Predgovora)

Recenzije

Još nema recenzija.

Budite prvi koji će recenzirati proizvod “Sedam komedija”

Detalji

  • ISBN :
  • Broj stranica : 366
  • Uvez : meki, 13 x 20 cm
  • Izdavač : Durieux, Zagreb 1993.
  • Cijena s PDV–om : rasprodano

O autoru

Author

Carlo Goldoni (1707., Venecija – 1793., Pariz) bio je talijanski komediograf. Na zahtjev obitelji studirao je i diplomirao pravo, no kazalište je bilo njegov životni poziv. Svojim djelom odstupa od površnosti komedije dell'arte, koja je dotad prevladavala na talijanskim pozornicama. Goldoni učvršćuje strukturu drame, nadilazi komediju maske i intrige i okreće se karakteru i običajima svojih suvremenika, posebno srednjeg građanskog sloja koji se tada formira. Za razliku od Molierea, koji mu je bio uzor i kojemu se iskreno divio, kod Goldonija su primjetni njegov optimizam i naklonjenost likovima, naročito pučanima i građanima, koje svojim dramama želi i poučiti, a ne samo kritizirati. Nasuprot afektaciji viših aristokratskih slojeva, njegovi ribari i krčmarice govore stvarnim, živim venecijanskim dijalektom. Među njima nema apstraktnih modela nedostižnih ljudskih vrlina niti velike zloće, već se u njihovoj stvarnoj ljudskoj prirodi zrcali Goldonijev humanizam. Carlo Goldoni napisao je više od stotinu drama, najviše komedija, tragikomedija, melodrama, intermezza, kantata i serenada, a njegovi su memoari dragocjen izvor podataka o kazalištu 18. stoljeća. Usprkos uspjehu, zbog žestokih napada kritičara Carla Gozzija Goldoni se iz Italije odselio u Francusku, gdje je ostao trideset godina, do kraja svoga života.