Opis proizvoda
S talijanskog prevela Tatjana Peruško
“Prvi dramski tekst, »Gospodina Pirandela zovu na telefon«, groteskna je dramska radnja o glumcu. Riječ je o figurativnom dramskom govoru: Tabucchi njeguje moderno dramsko pismo na tragu talijanske dramaturške tradicije dvadesetog stoljeća. Radnja je smještena u psihijatrijsku bolnicu gdje se Glumac obraća kolektivnom liku. Zboru koji je, uz Verglaša, jedini protagonist ove drame. Glumac je tipičan proizvod dvadesetostoljetne dramske tradicije. Možemo ga usporediti s Harwoodovim »Garderobijerom«, tekstom u kojem je također u prvom planu osoba glumca.
Drugi dramski tekst naslovljen je »Vrijeme ističe«. Premda i ova drama nosi groteskni naboj, riječ je o daleko eksplicitnijem dramskom govoru negoli je to slučaj s prvoopisanom dramom. Radnja je ovdje smještena u bolnicu, ali ne psihijatrijsku, a glavni likovi su Muškarac i Časna sestra. Muškarac se zatekao na posljednjem ispraćaju svoja pokojnoga brata. Naoko realistički motivirana, ova se drama pretvara u tipičan egzistencijalistički govor o trenutku suvremenoga življenja.” (Novi list, 26. 2. 1996.)
“Pamtiš li smijeh? A šale… Koje šale? Ne znam o kojoj šali govoriš, ostavimo šale na miru, baš si se ti našao da mi govoriš o šalama! (Lupajući se rukom po čelu.) Ma naravno! Šala s Mademoiselle Yvette, s onom licemjerkom od Mademoiselle Yvette! Kako da se ne sjećam! Sve je to bilo zbog mačke, je li tako? O bože, kakav smijeh! Mama nas je kaznila obojicu, tjedan dana bez kolača.
Mama je pekla previše kolača, ne čini ti se? Provela je život praveći kolače, što misliš, kakvog je značenja bilo u tome, mislim, pretpostavljam da je u psihološkom smislu imalo neko značenje. Nije se radilo o kompenzaciji, jer ih nije jela, samo ih je pekla. No, dobro, ako ništa drugo, imali smo slatko djetinjstvo, i to je nešto.”
Recenzije
Još nema recenzija.